STEP-Light

De STEP-light is een theoretisch traject waarbij de student zijn idee of concept verder gaat uitschrijven tot een volwaarding ondernemingsplan. Hij komt tot op het punt waar hij klaar is om te starten met een eigen onderneming.

Dit traject past binnen de studierichtingen waarbij zelfstandig ondernemen een mogelijke beroepskeuze is (vroedkunde, dieetleer, lichamelijke opvoeding, marketing, enz…) en wordt steeds binnen het curriculum van de opleiding georganiseerd.

De kostprijs van het traject bedraagt €10 (excl. btw) per student. Om te kunnen deelnemen aan de STEP-light dient de betrokken onderwijsinstelling lid te zijn van UNIZO.
Voor meer informatie over de aanvraag van het UNIZO-lidmaatschap kan je HIER terecht.

WELKE ONDERSTEUNING BIEDT UNIZO?

Het traject loopt gedurende 1 volledig academiejaar en bestaat uit 3 contactmomenten (tenzij anders overeengekomen met de docent) die online vastgelegd worden via het boekingssysteem.
De provinciale UNIZO O&O-adviseur staat je tijdens deze momenten met raad en daad bij:
1. Kennismakingsgesprek en introductie,
2. Begeleidingsgesprek waarin feedback wordt gegeven over de aanpak en inhoud tot dan toe,
3. Coaching gesprek waarin de studenten worden voorbereid op de finale pitch en voorstelling van hun plan.

Vraag HIER je STEP-light licentie aan.
Boek een online afspraak
 met een provinciale UNIZO O&O-adviseur.