Pop-Up Awards

Sinds dit schooljaar 2023 – 2024 organiseren we de Pop-Up Awards, een wedstrijd verbonden aan het Plankgas Pop-Up traject om de ondernemende leerlingen in de schijnwerpers te zetten. Bij de aanvraag en registratie van de Plankgas Pop-Up licentie nemen jullie automatisch deel aan deze wedstrijd en zullen jullie een concreet stappenplan (details opdrachten, affiche...) ontvangen waarmee jullie van start kunnen gaan. Hieronder vind je meer informatie over het verloop van de wedstrijd. Heb je vragen of wens je graag meer informatie, stuur een mailtje naar onderwijs@unizo.be.

Ronde 1

Voor deze wedstrijd hebben we 5 thema’s uitgekozen die vandaag een actieve rol spelen in het ondernemerschap. Aan elk thema is een opdracht gekoppeld. Per ingediende opdracht en na een positieve evaluatie, ontvangen jullie een duimsticker die jullie kunnen plakken op de door ons ontworpen affiche. Jij als leerkracht bepaalt wanneer je de opdrachten uitvoert met de leerlingen en instuurt. Om door te stromen naar de 2de ronde, dienen jullie alle 5 duimstickers te behalen en hangen jullie de bijhorende affiche in de klas of pop-up op.

De thema’s zijn de volgende:

• Social Media
  • Pers en communicatie
  • Video Skills
  • Verkoop
  • Duurzaamheid

De deadline van het insturen van de opdrachten is 28/02/2024.

Ronde 2

Bij de 2de ronde, brengt een mystery shopper een bezoek aan de Pop-Up die de werking van de Pop-Up kritisch zal beoordelen. Indien de leerlingen een actie organiseren zoals een carwash, 100 dagen fuif zal de betrokken adviseur met jou in overleg gaan en bepalen of ze doorstromen. Dit alles gebeurt in onze ondernemende maand maart 2024.

Bekendmaking winnaars

Op 29/04/2024 tot slot, maken we de winnaars bekend (1 winnaar per provincie) op het lerend netwerk. Zij ontvangen een award en een leuke prijs.

Wedstrijdreglement Pop-Up Awards