Digitaal inzetten op differentiëren
Differentiëren is niet meer weg te denken in onze samenleving.
ICT toepassingen, tools en digitale leerpaden worden in de context van opleidingen al volop gebruikt om leren op maat aan te bieden. In deze sessie willen we inzoomen op leren op maat via een nieuw platform ‘i-Learn’: i-Learn biedt een intuïtief & veilig PORTAAL voor digitaal gepersonaliseerd leren in het secundair onderwijs (i-Learn MyWay). Gepersonaliseerd leren houdt in dat leerlingen gevarieerde leertrajecten (i.e. leersporen) op maat, waarin diverse educatieve tools gecombineerd worden, aangeboden krijgen. Zo kunnen leerlingen in hun eigen tempo de leerstof verwerken. De leerkracht kan bestaande leersporen aanpassen of zelf nieuwe leersporen creëren.
Sprekers:
Katrien Vandemeulebroecke – i-learn
Met een diploma Klassieke Filologie op zak begon ze haar loopbaan in het secundair onderwijs als leerkracht Latijn in Vlaanderen. Vervolgens schoolde ze zich bij tot leerkracht lager onderwijs en ging in Wallonië aan de slag in het tweede leerjaar. Na 12 jaar onderwijs zocht ze iets anders en kwam terecht bij coaching. Als freelance vormingsmedewerker voor verschillende organisaties, begeleidt ze sinds meerdere jaren kinderdagverblijven en mensen in de naschoolse opvang. Sinds oktober 2020 werkt ze voor het i-Learn project als didactisch expert coaching.
Katrien Verbruggen – i-learn
Afgestudeerd als onderwijzeres heeft ze ervaring opgedaan in verschillende functies: als pedagogisch ICT-coördinator, als zorgcoördinator, als zorgjuf en als klastitularis van verschillende leerjaren in het lager onderwijs. De laatste jaren werkt ze voor KU Leuven. Eerst als toetsontwikkelaar, nu als didactisch expert voor het i-Learnproject.
Vriendelijke groeten het UNIZO team