Workshop Op Maat (WOM)

Met de Workshops Op Maat (WOM’s) leggen we de focus op ondernemingszin en ondernemerschap. Het doel hiervan is om leerlingen en studenten hun kennis te verbreden door zeer praktijk gericht aan de slag te gaan.

Via ons aanbod geven we scholen, zowel in het hoger als in het secundair onderwijs, de mogelijkheid om sessies in het kader van ‘ondernemend onderwijs’ aan te vragen.

Hiervoor dienen de (hoge)scholen lid te zijn van UNIZO. Elke school kan maximum 2 workshops aanvragen per school-en academiejaar. Indien de (hoge)school extra workshops wil aanbieden aan zijn leerlingen en studenten, kunnen zij een traject op maat laten uitstippelen met de betrokken adviseur van de regio. Dit is dan uiteraard een meerkost. Contacteer je adviseur hierover indien interesse en of vragen.

Concreet houden we een online of fysiek gesprek met de leerkracht(en)/docent(en) en polsen we naar de noden van zowel leerkracht/docent als die van leerlingen/studenten. Om het gesprek vlot te laten verlopen, voorziet O&O vier standaard thema’s.

Deze thema’s zijn telkens gekoppeld aan bepaalde ondernemerschapscompetenties. Per thema zijn verschillende workshops mogelijk:

Thema 1: The personal spirit: Elevator Pitch, De kernkwadranten van Ofman,..

Thema 2: The business life: Walt Disney Brainstorm, BMC, starten als zelfstandige, Empathy Map,..

Thema 3: The digital boost skills: The digital Boost Day (verschillende online sessies zoals: Chat GPT, Canva, Influencer Marketing,..)

Thema 4: Me in the future: Bedrijfsbezoek bij ondernemers, inspiratiesessie,..

Naast de WOM’s, dit op maat en aanvraag van de scholen, organiseren we zelf 2 online webinars dit in samenwerking met KBC en Liantis.

Vragen of opmerkingen? Contacteer jouw provinciaal adviseur.