O&O Professional

Met de O&O Professional willen we docenten en professoren over heel Vlaanderen verder professionaliseren, inspireren en verbinden op het vlak van ondernemerschap en ondernemen.

We bieden jullie – gratis! – online webinars aan met TOPsprekers in hun vakgebied. Je krijgt de kans om van gedachten te wisselen met de spreker en jouw prangende vragen te stellen. Na ieder webinar kan je met de deelnemers in debat gaan over het topic, ervaringen uitwisselen en elkaar informeren. Wissel je kennis uit over de toepassing van bepaalde tools in de lessen én deel je best practices om elkaar te versterken, dit onder begeleiding van een UNIZO-moderator.

Nadat je een webinar hebt gevolgd, kan je een attest aanvragen zodat de webinar ook als bijscholing geldt.

Hou onze nieuwsbrief goed in de gaten en wees er als eerste bij om je te registreren!

Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet? Registreer je hier en blijf op de hoogte van al onze activiteiten.

Vragen? Die beantwoorden we met plezier vanuit onderwijs@unizo.be

Webinars 2021 - 2022

Employer Branding

Datum: 13 december 2021

Inschrijving: Afgelopen

Johan Driessens is Chief Enthusiasm Officer van ODDBALL (Branded.careers) , bedenker van THRIBE BUILDERS en in 2018 verkozen tot Emerging Global Employer Branding Leader.
Met zijn team helpen ze bedrijven met het creëren van een sterk en authentiek werkgeversimago met als doel het behouden en aantrekken van toptalent. Naast het strategisch kijken naar de HR-processen om zo een betere werkomgeving neer te zetten, schreeuwen ze de reputatie van de werkgever van de daken aan de hand van verrassende video’s en interactieve campagnes. Een goede employer brand zorgt voor meer tevredenheid en productiviteit.
Hun missie : WE MAKE YOU SMILE ON MONDAY MORNING!

Johan zal jullie meenemen in de wereld van employer branding en dit volledig out of the box. Neem deze waardevolle content mee naar jullie studenten zodat ook zij de week kunnen starten op maandagochtend met een grote glimlach.

VLAIO-Innovatieve Financieringsvormen

Datum: 1 februari 2022

Inschrijving: Afgelopen

We hebben gemerkt dat de subsidiedatabank nog onbekend is bij de meeste studenten. Aangezien dit een zeer waardevol platform is willen we jou, de docent hierover informeren over hoe je dit platform het beste kan gebruiken en hoe je  de verworven inzichten het beste kan overbrengen naar jouw studenten.
Zoals gewoonlijk voorzien wij ook tijd en ruimte om vragen te stellen en best practices te delen.

Elena Balachov werkt als bedrijfsadviseurs subsidies en financiering bij Agentschap Innoveren & Ondernemen. Zij bekijkt voor welke steunmaatregelen ondernemers in aanmerking kunnen komen en oriënteert ze graag naar het beschikbare begeleidingsaanbod bij de partners van Agentschap Innoveren & Ondernemen.

Pimento map

Datum: 21 maart 2022

Inschrijving: Afgelopen

Wouldn’t it be great to know how to be successful ?

Is this project a good idea for my company ? Do I have a powerful business model ? Is this a good startup to invest in ? These are some of the questions that always surface the world of seedling startups or innovation projects.

Whether you are an entrepreneur, an incubateur, a coach, a business innovation manager or even a board member, Pimento Map can be used to make an objective analysis of any business model.

Alain Heureux, founder of Pimentomap, serie-ondernemer die zijn eerste bedrijf startte in 1984 op 18-jarige leeftijd en nog steeds bedrijven creëert op de huidige leeftijd van 52. De meeste bedrijven waren en zijn actief in media, digitaal en technologie. Parallel aan zijn ondernemingen is Alain altijd actief geweest in handelsverenigingen en zelfregulering door nauw samen te werken met de Europese instellingen en een open dialoog tot stand te brengen tussen de regelgever en de industrie. In 2010 opende hij een van de eerste Incubators in Brussel waar hij meer dan 60 starters uit de creatieve en culturele sector ontving, evenals grote evenementen van bedrijven en instellingen (The Egg Brussels en Pepibru). . Vandaag is Alain mede-oprichter en leider van Brussels Creative en deCreative Ring  en trainer-coach van starters en corporates door de hele Virtuology Academy . Het bevorderen van disruptieve cross-over innovatie en het organiseren van de ecosystemen van de creatieve economie zijn de twee belangrijkste aandachtspunten van zijn huidige activiteiten, die ervoor zorgen dat Europa een actievere en productievere rol kan gaan spelen in de digitale en technologische wereld.

Alain zal tijdens de workshop de Pimento map op een praktische manier benaderen zodat je er direct mee aan de slag kan gaan.

Schrijf je hier in

Onze partners