Maak kennis met onze UNIZO O&O Student Enterprises | Onderwijs & Ondernemen

U bent hier

Maak kennis met onze UNIZO O&O Student Enterprises

Tabloapero

Het team:

Ana Topircean: Gedelegeerd bestuurder; Gauthier Desmedt: Controller; Laura de Baveye: Financieel directeur; Céline Depoortere: Technisch directeur; Louis De Geest: Commercieel directeur; Nicolas Stockman: Commercieel directeur; Anke Duyvejonck: Administratief directeur

Wat doen we?

TabloApero verkoopt enkel producten die gemaakt zijn uit een kwaliteitsvol en duurzaam materiaal. Daarnaast spelen we in op de hedendaagse trends. Dankzij de draaifunctie van onze Deluxe aperitiefplank spelen we in op de trend “foodsharing”. Het unieke en trendy design van onze Deluxe aperitiefplank zal geliefd zijn bij de zogenaamde “foodies” van tegenwoordig. Foto’s posten op sociale media zal sneller gebeuren als de aperitiefhapjes leuk geserveerd worden. Bovendien zijn wij 7 creatieve studenten die helemaal zelf van nul een product hebben ontworpen.

 

FeuDeJoie

Het team:

   Amy Beirlaen  Administratief Directeur  Arno Catteeuw Controller  Matthias Coucke Technisch Directeur Pieter de Smet Commercieel Directeur

   Willem Dessein Gedelegeerd Bestuurder Adisa Libbrecht Financieel Directeur

 

Wat doen we?

De naam ‘Feu de Joie’ of ‘Vreugdevuur’ werd niet zomaar gekozen. Het is onze droom om een koud hoekje met een simpele salontafel om te toveren in een sfeervolle, warme plek waar vrienden en familie één worden. Deze droom wordt werkelijkheid dankzij onze moderne outdoor loungetafel met geïntegreerde vuurschaal.

Bij de keuze van de houtsoort voor het tafelblad kijken we zowel naar uitstraling, duurzaamheid en brandveiligheid. De tafelpoten worden geproduceerd uit metaal. Naast het hoofdproduct bieden wij ook een aantal randaccessoires aan. Hieronder vallen oprolbare dekentjes met ons logo, een pakketje marshmallows en een zak houtstukken. De houtstukken worden verkregen dankzij een bedrijf die deze niet meer kan gebruiken. Onze doelgroep bestaat zowel uit gezinnen (B2C) als uit horecazaken en winterbars (B2B).

Lach:

Het team:

Maxim Vanparys: gedelegeerd bestuurder Bert Devos: financieel directeur Authier Degryse: commercieel directeur Matthias Vanneste: technisch directeur

Jana Degezelle: controller Floor Heindryckx: administratief directeur

Wat is Lach?

Een onderneming die ecologische mondverzorging aanbiedt.

We willen de tube met tandpasta en de plastieken deeltjes in de tandpasta vermijden. Bovendien blijft er in de tube zo’n 4% product zitten, met ons product heb je 0% verlies. Daarnaast willen we de consument ervan bewust maken dat hij door onze producten te gebruiken de wereld een stukje beter maakt. Plastiek is namelijk zeer vervuilend voor de natuur.Wij zorgen voor een alternatief, namelijk tandpastatabletjes, mondwatertabletjes, bamboetandenborstels en houtskoolpoeder.

 

Kurk

Het team:

Amber Peeters: Commercieel Directeur Mathilde Maes: Financieel Directeur Annebelle Maeseele: Administratief directeur Matthias Leenknecht: Technisch directeur

Arthur Devos: Controller Anton De Potter: Algemeen directeur

 

We verkopen producten die gemaakt zijn uit hergebruikte kurk en worden duurzaam geproduceerd. Zo proberen we de mensen bewust te maken van de toenemende vervuiling en tonen we dat het ook anders kan.

We hebben een vast gamma dat bestaat uit vier producten. Ons eerste product is een prikbord. Wat ons prikbord speciaal maakt, is dat bij ons de vorm van de kurk behouden blijft. Dit zorgt ervoor dat ons prikbord een authentieke en unieke look heeft.

Verder verkopen we ook nog gsm-houders gemaakt uit kurk. Een ander kleiner product zijn de bloempotjes uit kurk. We halen het binnenste van de kurk eruit en dan kan hier een vetplantje inkomen of men kan ook een potlood erin steken. Er worden telkens vier champagnekurken bevestigd aan een houtenplankje.

Binnen ons vast gamma verkopen we ook nog zakken gemaakt uit vermalen kurk. Deze zijn stevig gemaakt en passen perfect binnen ons gamma. Het is een leuke aanvulling bij de decoratiestukken.

In de kerstperiode verkopen we een kerstboom en in de Valentijnsperiode een hart. Deze producten zullen alleen in de loop van deze periodes verkrijgbaar zijn en behoren dus niet tot ons vast gamma.

Winner!

Het team:

Andrei Geanta: technisch directeur Ibel Pollet: gedelegeerd bestuurder  Daimen Speleers : commercieel directeur Mathieu Vanbecelaere : controller

Sarah Vanhoutte: administratief directeur  Emma Verfaillie: financieel directeur

Wat doen we?

Wij verkopen modieuze T-shirts en hoodies uit 100% bio-katoen. De T-shirts zullen in twee basiskleuren verkocht worden, namelijk; zwart en wit. Onze hoodies verkopen we om te beginnen enkel in het zwart. Daarop zullen we de naam van onze onderneming zetten, nl. “Winner” met ons logo.

Enerzijds willen wij ons steentje bijdragen en een goed doel steunen. Eveneens vinden we het belangrijk om aandacht aan het milieu te schenken. Dit doen wij door voor een leverancier te kiezen die met groene energie werkt. Het dak van de fabriek in Mechelen ligt vol zonnepanelen waardoor onze leverancier tal van certificaten op zak heeft. Bovendien werken ze met ecologische verf en inkt, en focussen ze zich op duurzame recyclage.

Anderzijds gaat er een percentage van onze winst per T-shirt of hoodie naar de vzw “Kom op tegen Kanker”. Deze twee elementen verklaren nog onze naam “Winner”. De aankoop van een T-shirt of hoodie is een win-winsituatie voor de consument. Hij/zij koopt een mooi modieus kledingstuk waarbij rekening gehouden wordt met het milieu én steunt hierbij een goed doel.

Tenslotte is het ons doel de consument een unieke ervaring te laten beleven bij het aankopen van ons product. De klant kan ervoor kiezen het pakketje opgestuurd te krijgen of zelf het pakketje af te halen op een afhaalpunt. Bij de aankoop zal een folder zitten die verwijst naar het goede doel die de consument steunt en een persoonlijk bedanking voor het aankopen van ons product. We zetten sterk in op het doen lijken op een cadeautje en hopen dat de consument dit deelt op hun social media- kanalen.

PersoFuego

Het team: 

Hatim Saïdi Gedelegeerd bestuurder Vanessa Callens Commercieel directeur Emiel Spillebeen Controller Arek Vanhoorelbeke Financieel directeur 

Jonas Dusselier Technisch directeur Charlotte Devriendt Administratief directeur

PersoFuego biedt gepersonaliseerde (geur)kaarsen aan zowel aan particulieren alsook aan bedrijven. We zullen beginnen met het aanbieden van twee verschillende soorten geuren, namelijk intens en puur en 1 geurloze kaars. Doorheen het jaar lanceren we ook telkens nieuwe geuren om zo de aandacht van onze klanten te blijven trekken. Zo zullen we tijdens kerst en nieuwjaar de geur sfeer lanceren. Later tijdens Valentijn zullen we nog een vierde geur op de markt brengen, namelijk romantica. De klant kan volledig zelf het ontwerp van de kaars kiezen. Zo kan hij zelf kiezen welke tekst, foto, quote hij op het glas wil laten bedrukken. Op deze manier wordt hij prosumer van het product

Met onze onderneming spelen we in op de gezelligheid die onze kaarsen creëren. Kaarsen stralen namelijk warmte en gezelligheid uit in je woning of ergens anders. Wanneer onze klanten een kaars kopen van PersoFuego hebben ze ook het perfecte cadeau voor handen. Ze kiezen zelf welke boodschap de kaars draagt en hebben zo een persoonlijk cadeau. We hopen ook bedrijven mee te krijgen om een persoonlijk relatiegeschenk aan hun klanten, medewerkers of leveranciers te geven. We zullen inspelen op de verschillende gebeurtenissen doorheen een jaar zoals de eindejaar periode, Kerst, Valentijn, verjaardagen, geboortes, …

Bamboutique

Het team:

Olivier Dendauw Commercieel directeur Marie Sulmon Gedelegeerd bestuurder Kristof Cardoen Financieel directeur Delphine Vandenbroele Financieel directrice

Eline Vandewiele Administratief directeur + Controller Edouard Haentjens Technisch directeur

 

De missie van Bamboutique bestaat erin het bewustzijn omtrent vervuiling van plastic aan te wakkeren. Dit doen we door alledaagse producten zoals keukengerei te voorzien, vervaardigd uit het biologisch afbreekbare bamboe.

Voor B2C gaan we dus voor alledaagse producten voor in de keuken, zoals potjes voor chips, tapasbordjes, snijplank, ovenhandschoenen, voorraaddozen…

Voor B2B verkopen we herbruikbare koffiebekers en lunchboxen met vork en mes en dit allemaal uit bamboe.

Sun's up

Het team:

Oumaima Tilfani : CEO  Wout Verriest  administratieve directeur . Jules Sap en Tessa Dewulf financiële directeurs  Alice Roussel : marketingdirecteur

Thibault Vandendriessche sales directeur. Felix controller

 

Wat doen we?

Sun’s Up heeft als missie om mensen bewust te maken dat het mogelijk is om hun elektronische apparaten op te laden aan de hand van groene,

hernieuwbare elektriciteitsbronnen. Hierdoor bespaart de consument niet alleen op hun elektriciteit-factuur maar helpen ze ook onbewust het milieu, zonder dagdagelijkse activiteiten aan te passen. Dit wordt gerealiseerd door het verkopen van producten die duurzaam en elektrisch opladen mogelijk maken, zowel met zonne- als bewegingsenergie. Ook is er gekeken om producten te verkopen die duurzame grondstoffen bevatten met een hoge kwaliteitsnorm.

Hierdoor willen we een vergroting van de globale afvalberg vermijden. Bovendien wil Sun’s Up met de winst van een product in haar assortiment, actieve instellingen steunen die ook bijdragen aan het milieu in Vlaanderen.

Retired

Het team:

Sébastien Blervaque: CEO Ine Verhelst: Controller/administratief directeur Tuur Craeynest: Financieel directeur Charlotte Verbouw: Commercieel directeur 

Aron Dubrulle: Financieel directeur Amber Monseré: Inkoop

 

Wat doen we?

ReTired heeft als missie om de afvalberg te verkleinen. Zo kunnen we aan de hand van onze producten veel verschillende materialen gaan hergebruiken. Het centrale materiaal die we gaan gebruiken is de band, meer bepaald moto-en autobanden. Vanuit deze materialen gaan we zitpoefjes, insectenhotels en dierenmanden maken met mede gebruik van afvalhout en stof. Alle materialen die aan bod komen zijn materialen die we een 2e leven geven. Met uitzondering van verf en lijm. Ook hier zullen we met biologische verf en lijm werken om het aspect van duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen te behouden.

H2O

Het team:

Marthe Bohez  Vicky Vanhove  Jasper Sandra  Timo Rigolle  Emiel Defraye  Lucas t’Kint

 

Wat doen we?

Als 3de jaar BME studenten is het niet alleen ons doel om een succesvolle onderneming op te starten, maar ook een duurzame onderneming. Zoals af te leiden uit ons logo, willen wij ervoor zorgen dat de “plasticsoep” niet groeit in omvang. Dit is een eerste en een zeer belangrijke stap naar een propere oceaan.

Wij willen ons doel bereiken door duurzame herbruikbare flessen van dopper te verkopen. Eén herbruikbare fles zorgt voor 116 plastic flessen minder in de oceaan. Ons doel is niet om zoveel mogelijk flessen te verkopen, maar de consument bewust maken van het probleem.

Om te consument nog meer te stimuleren om ons product te kopen, worden de producten gepersonaliseerd met een leuke quote of patroon. In het kader van de warmste week gaan we flessen verkopen met het bekende logo.

Indien de consument een fles koopt, dan krijgt hij ook een QR-code mee. Deze code is zijn persoonlijke login op onze website. Op de website kan de consument zijn watergebruik bijhouden en krijgt hij te zien hoeveel plastieken flessen hij al heeft uitgespaard. Daarnaast worden ook alle nieuwtjes over de “plasticsoep” duidelijk vermeld op de website.

Een deel van onze winst wordt geschonken aan een goed doel. Het goede doel dat we gaan steunen is ‘Ecoduikers’. Zij zijn gespecialiseerd in het verwijderen van plastic afval in de oceaan. Het bedrag dat gestort wordt naar het goede doel, wordt ook vermeld op onze website.

Om de consument te stimuleren om kraantjeswater te drinken, gaan we bij de herbruikbare flessen poederzakjes verkopen van Qwensh. Dit poeder geeft een extra smaakje aan je water. Het is zonder suiker en zit boordevol vitamines.

Investeren in ons is niet alleen goed voor uzelf, maar ook voor de maatschappij. Investeren bij ons gaat gepaard met een mooie bonus bovenop uw investering en de buitenwereld weet dat u de handen uit de mouwen steekt om dit wereldwijd probleem op te lossen.

Social media doktors

 

Het team:

Fien: CEO Mathias Commercieel directeur  Evy en Sam Financiële directeurs  Bo administratief directeur Soulaimane verkoopsverantwoordelijke Bo controller

 

Wat doen we?

Wij bieden lokale kmo’s (West-Vlaanderen) onze know-how aan om hun sociale media aan te maken, te beheren en te verbeteren. Anderzijds houden we ook lezingen/infosessies voor bedrijven die hun sociale media zelf willen beheren maar die hiervoor niet de nodige kennis hebben

 

Be-A-Ware

Het team:

Lieselotte Druwel: CEO & Controller Ymer Sabanaj: Financieel directeur Julie Lecot: Commercieel directeur Karel Van Eeckhout: Technisch directeur Gaétan Soubry: Administratief directeur

 

Wat doen we?

Het doel van Be (A) Wear is om jong en oud, maar vooral studenten meer bewust te maken van wat er rond hen gebeurt. Dit zullen wij realiseren via een website met verschillende thematieken rond problemen in de wereld. Om deze bewustmaking via onze site te realiseren zullen wij een trui op de markt brengen die twee verschillende ontwerpen zal kennen. Op deze trui zal er een QR-code te vinden zijn.

Door het scannen van de QR-code zullen onze klanten uitkomen op onze site. Afhankelijk van welke QR-code de klant scant op één van de twee ontwerpen, zal de klant doorverwezen worden naar een specifiek tabblad. Mens & gezondheid of dier & natuur. Op dit tabblad verschijnt een korte uitleg over de algemene problematiek van het onderwerp alsook persstukken uit de actualiteit. Ook zullen er enkele schokkende cijfers geplaatst worden bij de bepaalde problematiek om zo het bewustzijn van de bezoeker aan te wakkeren.

Daaronder zullen we organisaties, vzw’s en commerciële bedrijven bundelen die het onderwerp ondersteunen. Op deze manier willen wij onze klanten bewust maken van het bestaand probleem en meegeven welke organisaties, vzw’s of bedrijven ze kunnen steunen om een wereldwijde verbetering te realiseren.